Obchodné podmienky

Všeobecné ustanovenia

1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú právaa povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenejmedzi predávajúcim, ktorým je Michelle D&I s.r.o., so sídlom Hodžova 410/50 949 01 Nitra, IČO: 55171559 (ďalej len “predávajúci¨)a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaruna internetovej stránke www.svieckyavone.sk. V prípade, ak sav týchto Obchodných podmienkach používa pojem „spotrebiteľ“, tietoustanovenia sa vzťahujú len na zmluvný vzťah medzi predávajúcim a fyzickouosobou, ktorá nakupuje tovar alebo služby a pri uzatváraní a plneníspotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,zamestnania alebo povolania.

Kontaktné údaje predávajúceho:

E-mail: info@svieckyavone.sk

Mobil: 0911293342 

Orgán dozoru:

Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj,

Staničná 1567/9, 949 01 Nitra

odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany

Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívnehoriešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. oalternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorýchzákonov.Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojhosporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná nawebovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

1.2. Predávajúci zverejňuje zoznam tovarov, ktoré ponúkakupujúcemu a umožňuje kupujúcemu tovary objednávať prostredníctvom internetovéhoobchodu na internetovej adrese www.svieckyavone.sk (ďalej len„internetovýobchod“). Tieto obchodné podmienky sú viazané na nákupv internetovom obchode. Odoslaním objednávky formou elektronického obchodukupujúci vyjadruje, že si všeobecné obchodné podmienky prečítal v plnomrozsahu, porozumel ich obsahu a všetkým podmienkam a že s nimisúhlasí. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

1.3. Kupujúci berie na vedomie, že údaje o dostupnosti tovaru ajeho konečnej cene sa môžu líšiť od údajov uvedených v katalógu internetového obchodu, a to v závislosti od zmien údajov výrobcov tovarov a vypredania tovaruzo skladov predávajúceho alebo výrobcu, resp. v dôsledku chyby v písaní vzniknutej pri správe katalógu internetového obchodu. V takom prípadepredávajúci nie je viazaný ponukou katalógu internetového obchodu. 

1.4. Platnosť cien trvá do oznámenia nových cien. Cena nezahŕňanáklady na doručenie objednaného tovaru do miesta určenia.

Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1. Po zaslaní objednávky bude kupujúcemu zaslaný informačný email, ktorý potvrdí prijatie objednávky v našom objednávkovom systémea zaradenie objednávky na spracovanie predávajúcim.

2.2. Potvrdením objednávky kupujúceho predávajúcim jetelefonické alebo e-mailové potvrdenie predávajúceho kupujúcemu o prijatía spracovaní objednávky.

2.3 Potvrdenie objednávky obsahuje údaje o názvea špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalejúdaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, inštrukcie a informácie kúhrade bezhotovostným prevodom, názov a údaje o mieste, kde má byťtovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíneprepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, prípadneiné údaje.

2.4. Predávajúci je viazaný ponukou vrátane ceny tovaru odpotvrdenia objednávky elektronickou správou až po uplynutie lehotyna dodanie, ktorá bola dohodnutá s kupujúcim.

2.5. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vznikávystavením daňového dokladu. Po vystavení faktúry bude tovar odoslaný kukupujúcemu.

Zrušenie objednávky

3.1. Kupujúci má právo stornovať objednávku e-mailom, osobnounávštevou alebo telefonicky v prípade,pokiaľ nebola objednávka expedovanázo strany predávajúceho alebo v prípade, že nebola dodržaná publikovanácena výrobku alebo nebola dodržaná dodacia lehota určená predávajúcim pripotvrdení objednávky.

3.2. V prípade, že kupujúci stornuje už potvrdenúobjednávku, je povinný uhradiť predávajúcemu všetky preukázateľné účelnevynaložené náklady, ktoré mu vznikli v súvislosti s realizáciou danejobjednávky, najmä v prípade ak kupujúci stornuje objednávku po jejodoslaní predávajúcim a predávajúcemu vznikli náklady na dopravutovaru.

Podmienky dodania tovaru

4.1. Ak sa nedohodlo inak, predávajúci sa zaväzuje tovar dodať v lehote 5 pracovných dní od emailového potvrdenia objednávky zákazníkovi.

4.2. Kupujúci je povinný prevziať tovar. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci jeoprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to ajopakovane. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať,je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretejosobe. Po predaní dohodnutého tovaru tretej osobe sa záloha za dohodnutý tovarzaplatená kupujúcim započíta v celej výške na zmluvnú pokutu vo výškezálohy, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu.

4.3. Kupujúci ku každej prevzatej objednávke obdrží daňovýdoklad priamo s tovarom.

4.4. Kupujúci je informovaný o vybavení objednávky.

4.5. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemuna miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedenéhov kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdanítovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedenéhov kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu písomné plnomocenstvo.Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s týmvzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaruna miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné. Tovar sa považujeza dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznejakceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovarukupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru,ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdanítovaru.

4.6. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovarupredávajúcim v lehote uvedenej v bode 4.1. týchto Obchodnýchpodmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiťkupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručeniaodstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúcehourčený kupujúcim.

Kúpna cena

5.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenutovaru dohodnutú v kúpnej zmluve, resp. zverejnenú v internetovomobchode a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvoreniakúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len ako “kúpnacena¨) formou bezhotovostného prevodu na účet predávajúceho, kde akovariabilný symbol uvedie číslo objednávky, v hotovosti alebo platboukartou alebo bankovým prevodom (24pay).

5.2. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnucenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celákúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.

5.3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu zadohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.

5.4. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnucenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť odkúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlades platnými právnymi predpismi SR.

5.5. Náklady spojené s vynáškou nie sú zahrnuté v kúpnejcene tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.

Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

6.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplnýmzaplatením celej kúpnej ceny za tovar a jeho prevzatím.

6.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádzana kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo keďtak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci umožní nakladaťs tovarom.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

7.1. Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č.102/2014 Z.z.o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaníslužieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkovýchpriestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako„Zákon o ochrane spotrebiteľa“), spotrebiteľ je oprávnený aj bezuvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa a)prevzatia tovaru podľa v prípade zmlúv, predmetom ktorých jepredaj tovaru, b)uzavretia zmluvy o poskytnutí služby aleboc)uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahunedodávaného na hmotnom nosiči.

7.2. Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi informáciepodľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa aždodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty naodstúpenie od zmluvy podľa bodu 7.1., lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.

7.3. Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informáciepodľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa ani vdodatočnej lehote podľa bodu 7.2., lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvypodľa bodu 7.1.

7.4. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy upredávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči;ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenieod zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľavyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpeníod zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť nasledovný formulár na odstúpenie odzmluvy: VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)–

Komu: Michelle D&I, s.r.o., so sídlom: Hodžova 410/50 949 01 Nitra, IČO: 55171559, e-mail: info@svieckyavone.sk– Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* odzmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : …………..– Dátum objednania/dátum prijatia* …………..– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulárpodáva v listinnej podobe) …………..– Dátum …………..* Nehodiace sa prečiarknite.

7.5. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, akoznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr vposledný deň lehoty.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej jedodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

7.6. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslanéoznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeranéhopoužitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať jeho odoslanie naadresu oznámenú spotrebiteľovi predávajúcim alebo na adresu, ktorej zmena bolaspotrebiteľovi náležite oznámená predávajúcim po uzavretí zmluvy. Ak poštovúzásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodaťpredávajúcemu z dôvodov podľa osobitného predpisu, oznámenie o odstúpeníod zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania predávajúcemu na adresupodľa prvej vety.

7.7. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku ajkaždá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Odspotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby vsúvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platiebuvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 Zákona o ochranespotrebiteľa a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a akdošlo k úplnému poskytnutiu služby.

7.8. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvyznáša spotrebiteľ.

7.9. Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti spotrebiteľovivšetky platby, ktoré spotrebiteľ uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmäkúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k predávajúcemu. To sanevzťahuje na dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia,ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúka predávajúci. Platbybudú spotrebiteľovi vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní ododňa, keď bude odstúpenie od zmluvy predávajúcemu doručené. Ich úhrada budeuskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri platbe, ak spotrebiteľvýslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvekďalších poplatkov.Platba za zakúpený tovar bude spotrebiteľovi uhradená až podoručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predloženídokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

7.10. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady navrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 Zákona o ochranespotrebiteľa, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady navrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiťprostredníctvom pošty.

7.11. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej jeplnenie podľa ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa.

Následky neprevzatia objednávky

8.1. Odoslaním objednávky v systéme internetového obchodukupujúci uzatvára kúpnu zmluvu podľa Občianskeho zákonníka. Pokiaľ túto nezrušív súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky a Obchodnými podmienkami internetového obchodu je táto zmluva záväzná pre obe zúčastnené strany.

8.2. Kupujúci je povinný podľa §370, §447a §365 Obchodnéhozákonníka ako aj podľa § 614, Občianskeho zákonníka tovar od predávajúceho,ktorý si záväzne objednal, prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu.

8.3. Podľa § 420 ods. 1 zákona č, 40/1964 Zb, každý zodpovedá zaškodu, ktorú spôsobil porušením právnej povinnosti.

8.4. Škoda, ktorá takýmto konaním vzniká je vyčíslenáv súlade s našimi Obchodnými podmienkami a platnou legislatívou Slovenskej republiky t.j. reálne náklady (škoda) ktorá vznikla s doručenímobjednávky zákazníkovi a následným doručením faktúry za vzniknutú škodupoštou, doručenkou do vlastných rúk. Túto škodu sa kupujúci, v prípadeneprevzatia dodaného tovaru zaväzuje uhradiť. 

Spracovanie osobných údajov

9.1. V súvislosti s plnením kúpnejzmluvy dochádza zo strany predávajúceho ako prevádzkovateľa k spracúvaniuosobných údajov. Za týmto účelom je kupujúci oprávnený adresovať pripomienkya žiadosti týkajúce sa spracúvania osobných údajov predávajúcemu, a to konkrétne p. Veronike Hubáčkovej na e-mailovej adrese info@svieckyavone.sk

9.2. Doba spracúvania osobných údajov navyššie uvedený účel je obmedzená dobou trvania kúpnej zmluvy.

9.3. Kupujúci ako dotknutá osoba má právo na prístupk svojim údajom. Na základe žiadosti dotknutej osoby vystaví predávajúci potvrdenieo tom, či sa spracúvajú osobné údaje dotknutej osoby, ktoré sa jej týkajú. Pokiaľ predávajúci tieto údaje spracúva, vystaví na základe žiadosti kópiutýchto osobných údajov dotknutej osoby. Vystavenie prvej kópie je bezplatné. Za akékoľvek ďalšie kópie, o ktoré osoba požiada, bude predávajúci účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom, ktoré mu s vystavenímkópie vzniknú. Pokiaľ osoba požiada o informácie formou elektronickýchprostriedkov, budú jej poskytnuté v bežne používanej elektronickej podobe,a to formou e-mailu, pokiaľ nepožiada o iný spôsob. Ak predávajúcitakéto osobné údaje spracúva, dotknutá osoba má právo získať prístup k týmtoosobným údajom a informácie o účele spracúvania osobných údajov, kategóriispracúvaných osobných údajov, identifikácii príjemcu alebo o kategóriipríjemcu, ktorému boli alebo majú byť osobné údaje poskytnuté, najmä opríjemcovi v tretej krajine alebo o medzinárodnej organizácii, ak je to možné,dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu o kritériáchjej určenia, práve požadovať od predávajúceho opravu osobných údajov týkajúcichsa dotknutej osoby, ich vymazanie alebo obmedzenie ich spracúvania, alebo opráve namietať spracúvanie osobných údajov, práve podať návrh na začatiekonania pred Úradom na ochranu osobných údajov, zdroji osobných údajov, ak saosobné údaje nezískali od dotknutej osoby, existencii automatizovanéhoindividuálneho rozhodovania vrátane profilovania (v týchto prípadoch poskytne predávajúcidotknutej osobe informácie najmä o použitom postupe, ako aj o význame apredpokladaných dôsledkoch takého spracúvania osobných údajov pre dotknutúosobu).

9.4. Kupujúci má právo na opravu osobnýchúdajov, pokiaľ o ňom predávajúcieviduje nesprávne osobné údaje. Zároveň máprávo na doplnenie neúplných osobných údajov. Predávajúcivykoná opravu,prípadne doplnenie osobných údajov bez zbytočného odkladu po tom, čo hoo to kupujúci požiada.

9.5.Dotknuté osoby majú právo na vymazanieosobných údajov, ktoré sa ich týkajú, za predpokladu, že: a) osobnéúdaje už nie sú potrebné na účel plnenia kúpnej zmluvy, b)  kupujúcinamieta voči spracúvaniu osobných údajov podľa odseku 9.3 tohto článku,c) osobnéúdaje sa spracúvali nezákonne, d) jedôvodom pre výmaz splnenie povinnosti zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná.

9.6. Dotknuté osoby nebudú mať právo na výmazosobných údajov za predpokladu, že je ich spracúvanie potrebné: a) nauplatnenie práva na slobodu prejavu a na informácie;b) nasplnenie povinnosti podľa zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnejzmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo na splnenie úlohyrealizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej predávajúcemu,c)  z dôvodovverejného záujmu v oblasti verejného zdravia,d) naúčely archivácie vo verejnom záujme, na účely vedeckého alebo historickéhovýskumu či na štatistické účely, pokiaľ je pravdepodobné, že právo na výmazznemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takéhoto spracúvania,aleboe)  napreukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.

9.7. Predávajúci vykoná výmaz osobných údajov kupujúcehona základe žiadosti, a to bez zbytočného odkladu po tom, čo vyhodnotí, žežiadosť kupujúceho je dôvodná. 

9.8. Dotknuté osoby majú právo na obmedzeniespracúvania osobných údajov, pokiaľ:a) napadnúsprávnosť osobných údajov námietkou podľa bodu 7.4. tohto článku, a to počas obdobia umožňujúceho predávajúcemu overiť správnosť osobných údajov;b) spracúvanieje protizákonné a dotknuté osoby žiadajú namiesto výmazu osobných údajovobmedzenie ich použitia;c) predávajúciuž nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania, ale potrebujú ich dotknutéosoby na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov;d) dotknutéosoby namietali voči spracúvaniu osobných údajov na základe oprávneného nároku predávajúceho,a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane predávajúceho prevažujú nadoprávnenými dôvodmi dotknutých osôb.

9.9. Pokiaľ dotknuté osoby žiadajúo obmedzenie spracúvania ich osobných údajov, predávajúcinebude s osobnýmiúdajmi vykonávať žiadne spracovateľské operácie, okrem ich uchovávania, bezsúhlasu dotknutých osôb. Dotknuté osoby budú predávajúcim informované, pokiaľbude obmedzenie spracúvania týchto údajov zrušené.

9.10.Dotknuté osoby majú právo na prenosnosťúdajov, čo znamená získanie osobných údajov, ktoré poskytli predávajúcemu,pričom majú právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľoviv štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte zapredpokladu, že osobné údaje boli získané na základe súhlasu dotknutej osobyalebo na základe zmluvy a ich spracovanie prebieha formou automatizovaných prostriedkov. 

9.11.Dotknuté osoby majú právo kedykoľvek namietaťvoči spracúvaniu ich osobných údajov z dôvodov týkajúcich sa ichkonkrétnej situácie. Dotknuté osoby nemôžu namietať spracúvanie ich osobnýchúdajov ak: a) jespracúvanie osobných údajov nevyhnutné na plnenie úlohy z dôvodov verejného záujmu,b) sa osobné údaje spracúvajú na vedecký účel, účel historického významu alebo štatistický účel.

9.12.Predávajúci doručenú námietkuv primeranom čase posúdi. Predávajúci nesmie ďalej spracúvať osobné údaje,ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoréprevažujú nad právami alebo záujmami dotknutých osôb, alebo dôvody nauplatnenie právneho nároku.

9.13.Dotknuté osoby majú právo podať návrh nazačatie konania Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, pokiaľsa domnievajú, že boli porušené ich práva v oblasti ochrany osobnýchúdajov.

Reklamačný poriadok 

10.1. Spotrebiteľ uplatňuje reklamáciupísomne, e-mailom na adrese info@svieckyavone.sk alebo osobne v sídle prevádzky predávajúceho v záručnej dobe, ktorá je 24 mesiacov, pokiaľ nebolo dohodnuté inak, a začína plynúť od dátumu prevzatiatovaru spotrebiteľom. 

10.2. Ak sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodol inak (resp. tovarpodlieha expirácii), spotrebiteľ je pri uplatnení reklamácie povinný predložiť predávajúcemu doklad o kúpe (faktúru). Ak reklamovaný tovar nebude spĺňaťzákladné hygienické požiadavky, resp. bude silne znečistený a špinavý, môže sastať, že nebude prijatý na reklamáciu, kým ho spotrebiteľ nevyčistí.

10.3. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré zistí na predávanomtovare pri prevzatí spotrebiteľom a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí aužívaní tovaru počas záručnej doby.

10.4. Predávajúci nezodpovedá za vadyspôsobené najmä mechanickým poškodením, nesprávnym zaobchádzaním, prípadne iným neodborným zásahom.

10.5. Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, vzložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatneni a reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.Vybavenie reklamácie bude spotrebiteľovi oznámené telefonicky alebo písomneelektronickou poštou. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní ododňa doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu. Po uplynutí lehoty navybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo máprávo na výmenu tovaru za nový tovar. Reklamáciu je možné vybaviť odovzdaním opravenéhotovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranejzľavy z ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jejodôvodnením zamietnutím.

10.6. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu tovaru počas prvých 12mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len nazáklade odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožnood spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné nákladysúvisiace s odborným 

10.7. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu tovaru po 12 mesiacoch odkúpy a predávajúci ju zamietne, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná vdoklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar naodborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe,náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelnevynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborné hoposúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúcehoza vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdeniazáručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dníodo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odbornéposúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

10.8. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo,aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

10.9. Ak ide o vadu, ktorú nemožnoodstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,má spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, akvšak spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo preväčší počet vád vec riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sapovažuje, keď sa rovnaká vada, aká bola v záručnej dobe najmenej dvakrát odstraňovaná,vyskytne opätovne. Za väčší počet vád sa považuje, keď tovar má súčasnenajmenej tri odstrániteľné vady, pričom každá z týchto vád bráni riadnemuužívaniu tovaru.

10.10. Predávajúci je povinný pri uplatneníreklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie ako aj vydať písomný doklad ovybavení reklamácie najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie. Ovýsledku reklamácie bude spotrebiteľ informovaný bezprostredne po ukončeníreklamačného konania formou e-mailu, resp. telefonicky a zároveň mu budedoručená prostredníctvom e-mailu, respektíve spolu s tovarom, kópiareklamačného protokolu. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiuodborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dníodo dňa vybavenia reklamácie.

Záverečné ustanovenia

11.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchtovšeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmenyv týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnenímna internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi budeuskutočňovaná vo forme e-mailových správ.

11.3.Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

11.4.Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tietovšeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

V Nitre dňa 05.10.2023