Spracovanie osobných údajov
9.1. V súvislosti s plnením kúpnejzmluvy dochádza zo strany predávajúceho ako prevádzkovateľa k spracúvaniuosobných údajov. Za týmto účelom je kupujúci oprávnený adresovať pripomienkya žiadosti týkajúce sa spracúvania osobných údajov predávajúcemu, a to konkrétne p. Veronike Hubáčkovej na e-mailovej adrese info@svieckyavone.sk
9.2. Doba spracúvania osobných údajov navyššie uvedený účel je obmedzená dobou trvania kúpnej zmluvy.
9.3. Kupujúci ako dotknutá osoba má právo na prístupk svojim údajom. Na základe žiadosti dotknutej osoby vystaví predávajúci potvrdenieo tom, či sa spracúvajú osobné údaje dotknutej osoby, ktoré sa jej týkajú. Pokiaľ predávajúci tieto údaje spracúva, vystaví na základe žiadosti kópiutýchto osobných údajov dotknutej osoby. Vystavenie prvej kópie je bezplatné. Za akékoľvek ďalšie kópie, o ktoré osoba požiada, bude predávajúci účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom, ktoré mu s vystavenímkópie vzniknú. Pokiaľ osoba požiada o informácie formou elektronickýchprostriedkov, budú jej poskytnuté v bežne používanej elektronickej podobe,a to formou e-mailu, pokiaľ nepožiada o iný spôsob. Ak predávajúcitakéto osobné údaje spracúva, dotknutá osoba má právo získať prístup k týmtoosobným údajom a informácie o účele spracúvania osobných údajov, kategóriispracúvaných osobných údajov, identifikácii príjemcu alebo o kategóriipríjemcu, ktorému boli alebo majú byť osobné údaje poskytnuté, najmä opríjemcovi v tretej krajine alebo o medzinárodnej organizácii, ak je to možné,dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu o kritériáchjej určenia, práve požadovať od predávajúceho opravu osobných údajov týkajúcichsa dotknutej osoby, ich vymazanie alebo obmedzenie ich spracúvania, alebo opráve namietať spracúvanie osobných údajov, práve podať návrh na začatiekonania pred Úradom na ochranu osobných údajov, zdroji osobných údajov, ak saosobné údaje nezískali od dotknutej osoby, existencii automatizovanéhoindividuálneho rozhodovania vrátane profilovania (v týchto prípadoch poskytne predávajúcidotknutej osobe informácie najmä o použitom postupe, ako aj o význame apredpokladaných dôsledkoch takého spracúvania osobných údajov pre dotknutúosobu).
9.4. Kupujúci má právo na opravu osobnýchúdajov, pokiaľ o ňom predávajúcieviduje nesprávne osobné údaje. Zároveň máprávo na doplnenie neúplných osobných údajov. Predávajúcivykoná opravu,prípadne doplnenie osobných údajov bez zbytočného odkladu po tom, čo hoo to kupujúci požiada.
9.5.Dotknuté osoby majú právo na vymazanieosobných údajov, ktoré sa ich týkajú, za predpokladu, že: a) osobnéúdaje už nie sú potrebné na účel plnenia kúpnej zmluvy, b) kupujúcinamieta voči spracúvaniu osobných údajov podľa odseku 9.3 tohto článku,c) osobnéúdaje sa spracúvali nezákonne, d) jedôvodom pre výmaz splnenie povinnosti zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná.
9.6. Dotknuté osoby nebudú mať právo na výmazosobných údajov za predpokladu, že je ich spracúvanie potrebné: a) nauplatnenie práva na slobodu prejavu a na informácie;b) nasplnenie povinnosti podľa zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnejzmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo na splnenie úlohyrealizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej predávajúcemu,c) z dôvodovverejného záujmu v oblasti verejného zdravia,d) naúčely archivácie vo verejnom záujme, na účely vedeckého alebo historickéhovýskumu či na štatistické účely, pokiaľ je pravdepodobné, že právo na výmazznemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takéhoto spracúvania,aleboe) napreukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.
9.7. Predávajúci vykoná výmaz osobných údajov kupujúcehona základe žiadosti, a to bez zbytočného odkladu po tom, čo vyhodnotí, žežiadosť kupujúceho je dôvodná.
9.8. Dotknuté osoby majú právo na obmedzeniespracúvania osobných údajov, pokiaľ:a) napadnúsprávnosť osobných údajov námietkou podľa bodu 7.4. tohto článku, a to počas obdobia umožňujúceho predávajúcemu overiť správnosť osobných údajov;b) spracúvanieje protizákonné a dotknuté osoby žiadajú namiesto výmazu osobných údajovobmedzenie ich použitia;c) predávajúciuž nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania, ale potrebujú ich dotknutéosoby na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov;d) dotknutéosoby namietali voči spracúvaniu osobných údajov na základe oprávneného nároku predávajúceho,a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane predávajúceho prevažujú nadoprávnenými dôvodmi dotknutých osôb.
9.9. Pokiaľ dotknuté osoby žiadajúo obmedzenie spracúvania ich osobných údajov, predávajúcinebude s osobnýmiúdajmi vykonávať žiadne spracovateľské operácie, okrem ich uchovávania, bezsúhlasu dotknutých osôb. Dotknuté osoby budú predávajúcim informované, pokiaľbude obmedzenie spracúvania týchto údajov zrušené.
9.10.Dotknuté osoby majú právo na prenosnosťúdajov, čo znamená získanie osobných údajov, ktoré poskytli predávajúcemu,pričom majú právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľoviv štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte zapredpokladu, že osobné údaje boli získané na základe súhlasu dotknutej osobyalebo na základe zmluvy a ich spracovanie prebieha formou automatizovaných prostriedkov.
9.11.Dotknuté osoby majú právo kedykoľvek namietaťvoči spracúvaniu ich osobných údajov z dôvodov týkajúcich sa ichkonkrétnej situácie. Dotknuté osoby nemôžu namietať spracúvanie ich osobnýchúdajov ak: a) jespracúvanie osobných údajov nevyhnutné na plnenie úlohy z dôvodov verejného záujmu,b) sa osobné údaje spracúvajú na vedecký účel, účel historického významu alebo štatistický účel.
9.12.Predávajúci doručenú námietkuv primeranom čase posúdi. Predávajúci nesmie ďalej spracúvať osobné údaje,ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoréprevažujú nad právami alebo záujmami dotknutých osôb, alebo dôvody nauplatnenie právneho nároku.
9.13.Dotknuté osoby majú právo podať návrh nazačatie konania Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, pokiaľsa domnievajú, že boli porušené ich práva v oblasti ochrany osobnýchúdajov.
Reklamačný poriadok
10.1. Spotrebiteľ uplatňuje reklamáciupísomne, e-mailom na adrese info@svieckyavone.sk alebo osobne v sídle prevádzky predávajúceho v záručnej dobe, ktorá je 24 mesiacov, pokiaľ nebolo dohodnuté inak, a začína plynúť od dátumu prevzatiatovaru spotrebiteľom.
10.2. Ak sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodol inak (resp. tovarpodlieha expirácii), spotrebiteľ je pri uplatnení reklamácie povinný predložiť predávajúcemu doklad o kúpe (faktúru). Ak reklamovaný tovar nebude spĺňaťzákladné hygienické požiadavky, resp. bude silne znečistený a špinavý, môže sastať, že nebude prijatý na reklamáciu, kým ho spotrebiteľ nevyčistí.
10.3. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré zistí na predávanomtovare pri prevzatí spotrebiteľom a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí aužívaní tovaru počas záručnej doby.
10.4. Predávajúci nezodpovedá za vadyspôsobené najmä mechanickým poškodením, nesprávnym zaobchádzaním, prípadne iným neodborným zásahom.
10.5. Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, vzložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatneni a reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.Vybavenie reklamácie bude spotrebiteľovi oznámené telefonicky alebo písomneelektronickou poštou. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní ododňa doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu. Po uplynutí lehoty navybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo máprávo na výmenu tovaru za nový tovar. Reklamáciu je možné vybaviť odovzdaním opravenéhotovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranejzľavy z ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jejodôvodnením zamietnutím.
10.6. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu tovaru počas prvých 12mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len nazáklade odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožnood spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné nákladysúvisiace s odborným
10.7. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu tovaru po 12 mesiacoch odkúpy a predávajúci ju zamietne, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná vdoklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar naodborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe,náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelnevynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborné hoposúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúcehoza vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdeniazáručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dníodo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odbornéposúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
10.8. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo,aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
10.9. Ak ide o vadu, ktorú nemožnoodstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,má spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, akvšak spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo preväčší počet vád vec riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sapovažuje, keď sa rovnaká vada, aká bola v záručnej dobe najmenej dvakrát odstraňovaná,vyskytne opätovne. Za väčší počet vád sa považuje, keď tovar má súčasnenajmenej tri odstrániteľné vady, pričom každá z týchto vád bráni riadnemuužívaniu tovaru.
10.10. Predávajúci je povinný pri uplatneníreklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie ako aj vydať písomný doklad ovybavení reklamácie najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie. Ovýsledku reklamácie bude spotrebiteľ informovaný bezprostredne po ukončeníreklamačného konania formou e-mailu, resp. telefonicky a zároveň mu budedoručená prostredníctvom e-mailu, respektíve spolu s tovarom, kópiareklamačného protokolu. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiuodborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dníodo dňa vybavenia reklamácie.